2008年9月3日水曜日

英語の宿題

英語の勉強の為に洋画のDVDを見るときは言語は英語で、それだけでは分からないので英語の字幕付けてで見るようにしています。
Study Doctorから英語の上達方法を聞いてそうしています。

先週の英語の宿題は好きな映画の内容を文章で相手に伝えることでした。
これは一番私の苦手にしている内容でしたが、書いてもっていった所沢山の訂正をしてもらいました。

私の選んだのは日本でも大人気のアメリカのドラマPrison Break。
興味の持たれた方は是非見て下さい。
ただし現在シリーズ3まで出ているので、はまってしまうと睡眠の保証は致しませんのでお気をつけて。

これが私の書いた紹介文。

Prison Break

Prison Break is a love ,action and gripping thriller story.
Michael Scofield,played by Wentworth Miller ,tries to break out prison.
Lincoln Burrows,played by DiminicPurcell,is arrested for killing.
The film has four series.

In the first series,Micael tries to break out of prison to help his brother who will be executed after one month.
His crime is killing the brother of vice-president.
But he is not guily. He is set up by a government conspiracy.
His old girlfriend pleads his innocence and has important evidence, but someone kills her.

Michael is the only person who can help Lincoln to break out.
He has a detailed plan within his tattoo.
They have many problems but they break out in the end.
My favourite scene is at the end of the film.
His loves a lady doctor in prison who supports his plan.
First he thinks she is a part of plan,but he really loves her.
So he feels hurt .

2 件のコメント:

匿名 さんのコメント...

How wonderful!!!

わたしも、以前ESL(English As Second Language)のクラスに通っていて、その時の毎週の課題が、映画やドラマの感想のレポートでした。
なかなか書けなくて、DVDやビデオの裏面のstoyの説明文をほぼ写したことも!!(苦笑)あのころを思い出しました。 
また英語がんばりたいですね。刺激をもらいました!

Ryota さんのコメント...

こういう事も最初は大変なんでしょうが、続けていくうちに出来るようになってくるんでしょうね。
大切なのは継続する事。
テニスも勉強も一緒ですね。